Wyprawa Kilimandżaro 5895 m – Dach Afryki w 10 dni!

➡️ zdobywanie i trekking na Kilimandżaro 5895 m
➡️ piesza wycieczka pod 100-metrowy wodospad Materuni – kąpiel pod wodospadem
➡️ odwiedziny w wiosce plemienia Chaga
➡️ lokalny rytuał parzenia kawy

➡️ opcjonalnie: wizyta na polskim cmentarzu wygnańców w Tengeru
➡️ opcjonalnie: wizyta i kąpiel w niezwykle urokliwych gorących źródłach Kikuletwa
➡️ opcjonalnie: kąpiel w Lake Chala – pięknym, krystalicznie czystym jeziorze w kraterze wygasłego wulkanu

O wyprawie Zobacz video

Zanim się wczytasz w treść 10 dniowej propozycji wyjazdu, zastanów się czy nie zainteresują Ciebie nasze pełniejsze programy wypraw na Kili:

13 DNI  KILIMANDŻARO – WODOSPAD MATERUNI – 2 DNI SAFARI: TARANGIRE i NGORONGORO
14 DNI KILIMANDŻARO – MATERUNI – 4 DNI SAFARI: TARANGIRE – NGORONGORO – SERENGETI
14 DNIKILIMANDŻARO – WODOSPAD MATERUNI – ZANZIBAR
16 DNI  KILIMANDŻARO – MATERUNI – 2 DNI SAFARI: TARANGIRE i NGORONGORO – ZANZIBAR
18 DNI  KILIMANDŻARO – 4 DNI SAFARI: TARANGIRE – NGORONGORO i SERENGETI – ZANZIBAR
20 DNI  KILIMANDŻARO – 5 DNI SAFARI: TARANGIRE – NGORONGORO i SERENGETI – OLDOINYO – LAKE NATRON – ZANZIBAR
DROGA LEMOSHO KILIMANDŻARO – 7-DNIOWY SZLAK NA SZCZYT MNIEJ UCZĘSZCZANĄ DROGĄ LEMOSHO
ZAPLANUJ SWOJE KILI – DOWOLNY PLAN WYPRAWY NA ZAMÓWIENIE

🔥Każde z wejść na Kilimandżaro jest realizowane zarówno w wersji 6-dniowej jak i 7-dniowej.🔥

WYPRAWA NA KILIMANDŻARO 2024/25

NAJWYŻSZA WOLNOSTOJĄCA GÓRA NA ZIEMI

Od 2005 roku regularnie prowadzimy wyprawy na Kilimandżaro. Każdego roku ponad 300 osób – kilkadziesiąt wypraw (od 25 do 40) – zdobywa najwyższy szczyt Czarnego Lądu z naszym udziałem. Do dnia dzisiejszego byliśmy na szczycie ponad 450 razy.

Wybór drogi którą będziesz podążał na szczyt należy do Ciebie. Tak naprawdę Kilimandżaro nie jest szczytem, a nazwą całego masywu. Mówiąc, że byliśmy na szczycie to mniej więcej tak, jakbyśmy mówili, że byliśmy na szczycie Tatr… Na masyw Kilimandżaro składają się trzy góry: Kibo, Mawenzi i Shira. Najwyższym punktem Kibo jest Uhuru Peak wysoki na 5895 metrów i to właśnie ten wierzchołek jest najwyższym szczytem całości.

By móc dobrze sobie wyobrazić potęgę tej góry proponuje przenieść się na chwile do centrum Krakowa i spróbować sobie wyobrazić Tatry widziane z każdego średnio-wysokiego budynku, górujące nad miastem w postaci jednej kopulastej góry. Kilimandżaro podobnie jak one ma ponad 50 km rozpiętości, tylko, że jest to samotny masyw o przewyższeniu względnym 5000 metrów! U stóp góry temperatury dnia i nocy nie schodzą poniżej 25 stopni. Trudno wyobrazić sobie to, że na wierzchołku w tej samej chwili temperatura może wynosić więcej jak minus 10 stopni, i tylko wieczna lodowa czapa zawieszona ponad upalną sawanną pozwala nam w to uwierzyć w. Trudności techniczne podczas trekkingu na Kilimandżaro są mniejsze niż na większości tatrzańskich szlaków. Nie należy jednak zapominać o różnicy wysokości i odległościach. Wejście na szczyt tatrzański zajmuje średnio kilka godzin, natomiast aby przekonać się ile zajmuje wejście na Kilimandżaro, najwyższy szczyt Afryki iść kilka dni i pokonać kilkadziesiąt kilometrów.

Nasze doświadczenie w organizacji wypraw na Kilimandżaro

Od początku naszej działalności poprowadziliśmy również wiele medialnych wypraw na Kilimandżaro. Pierwszą była wyprawa Bergson Men’sHealth Kilimanjaro 2007 Expedition z udziałem fotografów i dziennikarzy opisujących zmagania z górą od strony wydolnościowo-sportowej. W 2012 roku zorganizowaliśmy wyjątkową wyprawę na Dach Afryki będącą rekonesansem pod produkcję filmową dla telewizji polskiej, której tematem paradoksalnie nie była sama wyprawa Kilimandżaro, a coś znacznie więcej… Również i na tej wyprawie zespół reżyserów, operatorów i scenarzystów dotarł na szczyt w komplecie. Później niejednokrotnie na Kilimandżaro organizowaliśmy medialne projekty na skalę międzynarodową angażując korporacje, celebrytów i uczestnicząc w dużych przedsięwzięciach charytatywnych. Na szczyt Kili również zabieraliśmy polskie firmy, banki i stowarzyszenia. Mamy na swoim koncie pierwszy polski wjazd rowerem oraz wejście na szczyt boso😁.

W 2019 roku zorganizowaliśmy międzynarodową wyprawę na Kilimandżaro – KILI4KIDS. Największa na świecie charytatywna organizacja Lions Clubs International  założona w 1917 roku, skupiająca ponad 1,4 mln ludzi i 45 tys. klubów we wszystkich krajach świata wyłoniła 4challenge spośród touroperatorów z całego świata i powierzyła górską realizacje tego projektu.
Ostatecznie dnia 6 sierpnia 2019 roku 14 kobiet z 14 krajów Świata: Rosji, Nepalu, Szwajcarii, Anglii, Polski, Kenii, Woch, Dani, Zjednoczonych Emiratów Arabskich i Rumunii wprowadziliśmy na szczyt Kilimandżaro w ramach projektu „Kili for Kids”i  pomocy dzieciom z Afryki. W precyzyjnie dobranym żeńskim składzie była zdobywczyni ośmiotysięczników Maya Sherpa z Nepalu. Medialny wydźwięk wyprawy zagranicą był motorem napędowym zbierania środków na budowę szkoły dla dzieci z Amrita Center w Kenii. Więcej o projekcie możecie przeczytać na naszym blogu.

Nasze doświadczenie i zaufanie zdobyte w mediach zaowocowało zaproponowaniem Tobie kilku różnych programów wypraw na Kilimandżaro.

Wyprawa na Kilimandżaro 2024/25 – koszt

Wyprawa na Kilimandżaro 2024 i związany z nią koszt to informacja, która jest podana na górze naszej oferty :). Wyprawa Kilimandżaro – cena to 2210$ + od 3500 do 5000zł. Ile kosztuje wejście na Kilimandżaro? Oczywiście zawsze zadajemy sobie to pytanie :). Przede wszystkim to koszty zdrowotne, trzeba włożyć sporo wysiłku, żeby zdobyć ten szczyt, ale w konsekwencji otrzymujemy jeden z najpiękniejszych widoków! Czy wyprawa na Kilimandżaro jest tego warta! Odpowiedź jest jedna – oczywiście, że tak!

Góra Kilimandżaro – polecamy nasze wpisy 🙂

Poniżej zamieszczamy listę wpisów i galerii zdjęć, które warto przeczytać lub zapoznać się z nimi przed wyruszeniem w drogę!

✅ zalecane szczepienia: żółta febra, błonica, tężec, polio, żółtaczka WZW A + B
✅ żółta książeczka WHO
✅ paszport ważny co najmniej 6-mcy
✅ dobra kondycja fizyczna

Dla osób dolatujących indywidualnie:
    Rozpoczęcie wyprawy: KILIMANJARO Int. Airport (opcjonalnie Nairobi – International Airport)
    Zakończenie wyprawy: KILIMANJARO Int. Airport (opcjonalnie Nairobi – International Airport)

Dzień 1: Wylot z Polski (dla chętnych możliwy wylot z Berlina)

Spotkanie na lotnisku 2 godziny przed odlotem. Przelot do Aruszy (Kilimanjaro International Airport). Początek wyprawy na Czarny Ląd.

Dzień 2: Moshi

Przejazd do Moshi – miasta leżącego u stóp Kilimandżaro. Zakwaterowanie w hotelu w Moshi (Tanzania). Odpoczynek po podróży. Po południu zwiedzanie miasta i okolic. Kolacja i nocleg w hotelu. Podczas kolacji odprawa, przegląd i przygotowanie ekwipunku górskiego.

Dzień 3 do 8: Trekking na KILIMANDŻARO drogą Machame albo Marangu – wejście na szczyt

(dokładny opis tras trekkingu na Kilimandżaro w PDF lub na www.kili.pl)
    Jeżeli będziemy zmęczeni podróżą możemy ten dzień spędzić pod wodospadami Materuni i dopiero kolejnego dnia wyruszyć na trekking.

Dzień 3: Machame Gate – Machame Camp 2980 m | Marangu Gate – Mandara Hut 2700 m

Po śniadaniu ok godz 09:00 pakujemy nasze rzeczy na busa i ruszamy w stronę bram Parku Kilimanjaro.

Machame Route:
    Po dotarciu do bram parku Machame Gate 1900 m rejestrujemy się i jemy lunch. W tym samym czasie nasze rzeczy są ważone i rozdzielane dla tragarzy. Po lunchu, i krótkim odpoczynku spotykamy się z naszymi lokalnymi przewodnikami i ruszamy na trekking. W tym dniu mamy do przejścia ok 11km w całości przez las deszczowy. Początkowo droga jest szutrowa, prosta i szeroka o niewielkim nachyleniu, dopiero z czasem wchodzimy „w głąb” lasu, gdzie trzeba iść już raczej gęsiego, czasem po kamieniach, omijając korzenie drzew. Ostatnia godzina podejścia do Machame Camp, może dać nam nieco bardziej w kość, ponieważ zwiększy się nachylenie. Nasz pierwszy obóz leży już na skraju lasu deszczowego. Całość trekking w tym dniu zajmie nam ok 5-7h

Marangu Route:
    Docieramy do bram parku Marangu Gate, skąd po dopełnieniu drobnych formalności, zjedzeniu lunchu i zważeniu naszych rzeczy rozpoczniemy trekking. Pierwszy dzień trekkingu będzie lekki i przyjemny. Droga prowadzić nas będzie przez las deszczowy i strefę olbrzymich wrzosów. Do obozu Mandara Hut 2700 m mamy ok 8 km, drogi co powinno nam zająć jakieś 4-6h.

Dzień 4: Machame Camp – Shira Camp 3840 m | Mandara Hut – Horombo Hut 3720 m

Machame Route:
    Pobudka ok godz 6:30, w sumie każdego dnia będziemy budzeni ok godz 06:30 przez pomocnika kucharza kubkiem gorącej, pysznej i rozgrzewającej herbaty imbirowej. Godzina 07:00 śniadanie i ruszamy na kolejny dzień trekkingu. Będzie to nasz najkrótszy dzień trekkingu, który nie powinien zająć więcej niż 5h, a do Shira Camp powinno nam się udać dojść ok godz 13-14:00. W tym dniu podejście będzie stosunkowo strome,a krajobraz szybko zmieni się z lasu deszczowego na „strefę alpejską” charakteryzującą się trawami i wrzosowiskami. Shira Camp znajduje się na jednym z największych płaskowyżów położonych na znacznej wysokości – Płaskowyż Shira.

Marangu Route:
    Po zjedzeniu śniadania kontynuujemy trekking. Początkowo trasa wiedzie przez las deszczowy, wokół podstawy krateru Maundi, a następnie wyjdziemy w strefę niskich wrzosowisk. Jeśli pogoda będzie ładna, możemy wspiąć się na krater Maundi, aby po raz pierwszy móc podziwiać pełny widok na Kibo. W tym dniu mamy do przejścia ok 12 km, trekking nie będzie trudny technicznie i zajmie nam ok 6-8h.

Dzień 5: Shira Camp – Barranco Camp 3950 m | Horombo Hut 3720 m

Machame Route:
    Dzień aklimatyzacyjny. Jeden z najważniejszych dni na Kili.  W tym dniu czeka nas 7 km  podejścia na Lava Tower 4600 m co zajmie nam ok 4-5h, zjemy tutaj lunch i spędzimy ok 1h w celach aklimatyzacyjnych, a następnie zejdziemy do obozu Barranco, ok 2-3h drogi i 3 km do pokonania. Podczas wejścia na Lava Tower z pewnością odczujemy pierwsze objawy choroby wysokościowej, ale już po zejściu niżej i kolejnego dnia powinniśmy czuć się znacznie lepiej:)

Marangu Route:
    Dzień aklimatyzacyjny. W tym dniu czeka nas nas odpoczynek, choć lider będzie na pewno namawiał na ok 5h trekking aklimatyzacyjny w kierunku szczytu Mawenzi. Podejście zajmie jakieś 3h, natomiast zejście ok 1,5h. Warto się zmotywować i zrobić podejście, aby nabrać jeszcze lepszej aklimatyzacji.

Dzień 6: Barranco Camp – Barafu Camp 4550 m | Horombo Hut – Kibo Hut 4703 m

Machame Route:
    Chyba najciekawszy dzień trekkingu 🙂 ). Na dzień dobry czeka nas lekkie zejście do wąwozu, by następnie zmierzyć się z 300 metrową ścianą Barranco. Na ten etap wędrówki przyczepiamy kije trekkingowe do plecaka, aby mieć wolne ręce i zaczynamy powolne wejście. Z daleka ściana wygląda na groźną i mało przystępną, ale gdy podejdziemy bliżej zobaczymy ścieżkę, która zygzakiem zaprowadzi nas na samą górę. Miejscowi przewodnicy będą nam mocno pomagać, asekurować i pokazywać gdzie bezpiecznie stanąć. Po wdrapaniu na ścianę ukaże nam się piękny widok na szczyt, chwila przerwy i ruszamy dalej, już z kijami trekkingowymi w akcji do obozu Karanga Camp 3960 m, gdzie będziemy mieć ciut więcej czasu na odpoczynek i zjedzenie ciepłego lunchu. Po lunchu czeka nas ostatnie 6 km podejścia do naszego obozu wyjściowego na nocny atak szczytowy Barafu Camp. Do obozu powinniśmy dotrzeć ok godz 17, a pokonamy w tym dniu ok 12 km. Po dotarciu do obozu już ok 18 zjemy kolację, a następnie przygotujemy wszystkie rzeczy i pójdziemy jak najszybciej spać, aby maksymalnie zregenerować się przed nocnym atakiem szczytowym

Marangu Route:
    Trekking do schroniska Kibo leżącego na wysokości 4703 m. Trasa prowadzić nas będzie obok tzn „Last Water Point”, znajdującego się na wysokości 4130 m (koniecznie trzeba się tutaj zaopatrzyć w wodę), a następnie do „Siodła”, czyli szerokiej i płaskiej przełęczy, która rozdziela dwa wierzchołki Kibo i Mawenzi. W tym dniu czeka na nas trasa licząca ok 10 km, przez surową strefę pustyni alpejskiej, zniknie roślinność, a teren pokryty będzie w głównej mierze pyłem wulkanicznym i wyrzuconymi z krateru skałami. Całość trekkingu nie powinna zająć dłużej niż 7h. Po dojściu do schroniska jemy wczesną kolację, szykujemy rzeczy na nocny atak szczytowy i kładziemy się spać, aby nabrać sił na nocny atak szczytowy.

DZIEŃ 7: Barafu Camp – Uhuru Peak 5985 m – Mweka Camp 3100 m | Kibo Hut – Uhuru Peak 5985 m –  Horombo Hut 3720 m

Machame Route:
    Pobudka jeszcze 4 dnia naszej wyprawy ok 23:30. Będziemy mieć ok 30 min, aby się ubrać, wypić ciepłą herbatę. kawę i coś przekąsić. O północy wyruszymy na atak szczytowy, będziemy szli powoli, aby jak najlepiej łapać aklimatyzację, a przy wejściu pewnie nie raz usłyszymy śpiewających przewodników:) Ok godzi 7:00 rano, gdy będzie już świtało dotrzemy do Stella Point 5739 m, końcówka podejścia do tego punktu będzie najbardziej wymagającym momentem, naszego ataku szczytowego.  Od Stella Point do wierzchołka Uhuru Peak 5895 m już tylko 1h łagodnego podejścia, więc można śmiało powiedzieć, pomijając wysokość, że jak ktoś doszedł do Stella to Uhuru Peak będzie już tylko formalnością. Szczyt zdobędziemy ok godziny 8, będzie chwilka czasu na nacieszenie się tym i porobienie zdjęć,a następnie rozpoczniemy zejście na dół. Ponieważ podczas całej wyprawy będzie nam towarzyszyło kilku przewodników, grupa przy zejściu może się nieco rozproszyć i każdy może iść swoim tempem. Chodź podejście zajmie nam ok 8h, zejść uda nam się do Barafu  w zależności od tempa w 1-2h. W zależności komu w jakim czasie uda się zejść tyle czasu będzie miał na odpoczynek 🙂 Jeszcze tego samego dnia schodzimy niżej do Mweka Camp na 3100 m, wracając tym samym do lasu deszczowego, który na tej trasie będzie dużo ciekawszy niż przy podejściu. Po ataku szczytowym zjemy śniadanie ok godz 11, chwilka przerwy i ruszymy dalej.
    Będzie to najbardziej wymagający dzień naszej wyprawy, ale jak tylko znajdziemy się w obozie na 3100 m, będziemy się cieszyć, że już tak niewiele nam zostało, do zejścia kolejnego dnia i wraz z utratą wysokości pomimo zmęczenia będziemy się czuć coraz lepiej. Do Mweka Camp dotrzemy ok godz 17:00

Marangu Route:
    Pobudka jeszcze przed północą 4 dnia, upewniamy się, że mamy cały sprzęt, pijemy ciepłą herbatę/ kawę i zjadamy przekąskę. O północy ruszamy na atak szczytowy. Do szczytu mamy niecałe 6 km trasy po kamienistej i zamarzniętej ścieżce. Pierwszym naszym celem będzie Gilman’s Point 5680 m, który znajduje się na krawędzi krateru, docierając do niego po ok 5-6h trekkingu na pewno odczujemy już spore zmęczenie, w związku a tym pozwolimy sobie na chwilkę odpoczynku i nabranie sił przy przekąsce (warto mieć ze sobą jakieś żele energetyczne, kabanosy, czekoladę, itp). Po odpoczynku czeka na nas do pokonania ostatnie 200 m przewyższenia, droga stąd będzie stosunkowo łatwa, chodź ze względy na wysokość dość męcząca. Po ok 1,5h podejścia docieramy do szczytu Uhuru Peak 5895 m, gdzie spędzimy ok 30 min, a następnie rozpoczniemy zejście do Horombo Hut 3720 m. Przy zejściu najpierw docieramy do naszej bazy wypadowej na atak szczytowy Kibo, aby chwilę się zregenerować i zjeść, a następnie ruszamy niżej. Całość zejścia powinna nam zająć ok 6-8h.

DZIEŃ 8: Mweka Camp – Mweka Gate 1640 m | Horombo Hut – Marangu Gate 1640 m

Machame Route:
    Nasz ostatni dzień na zboczach Kilimandżaro. Po zjedzeniu śniadania i spakowaniu wszystkich swoich rzeczy przyjdzie czas na oficjalne pożegnanie się z całą wpierającą nas lokalną ekipą – przewodnikami, tragarzami, kucharzami. W tym czasie przekażemy im napiwki i podziękujemy za pomoc, a Oni w ramach swoich podziękowań odwdzięczą się nam wspólnymi tańcami i śpiewem 🙂
    Do bram parku zostało nam ok 9 km, co zajmie nam jakieś 3-5h. Na bramie parku dopełnimy drobnych formalności związanych z wyjściem z parku. Nasze rzeczy będą już czekać przy busie, którym zanim wrócimy do hotelu, podjedziemy jeszcze na lunch. W hotelu powinniśmy być ok godz 14 i będzie już czas tylko na prysznic:) i błogi relaks w basenie. Przy wieczornej kolacji, odbędzie się uroczyste wręczenie certyfikatów za zdobycie szczytu.

Marangu Route:
    Ostatni dzień na Kilimandżaro. W tym dniu po zjedzeniu śniadania żegnamy się oficjalnie z całą wspierającą nas ekipą. Dziękujemy im i przekazujemy napiwki, na pewno nie obejdzie się też bez wspólnych tańców i śpiewów 🙂 Zejście nie powinno nam zająć dłużej niż 8h, chodź do pokonania mamy ok 20 km. Trasa znów prowadzić będzie nas przez las deszczowy. Na bramach parku krótkie formalności, następnie lunch i powrót do hotelu. W hotelu będzie czas na wzięcie prysznica i relaks przy basenie. Wieczorem pożegnalna kolacja z wręczeniem certyfikatów.

Dzień 9: Wioska plemienia Chaga -> wędrówka pod 100 metrowy Materuni Waterfall

Około południa wyjeżdżamy z Moshi na wycieczkę odpowiednią do naszej dyspozycji po spędzeniu sześciu dni w górach. Około 40 minut podjazdu na skraj lasu deszczowego prowadzi nas do wioski plemienia Chaga – Materuni. Przy dobrej pogodzie będziemy podziwiać górujące nad zieloną doliną Kilimandżaro. Godzinny spacer w przepięknej afrykańskiej scenerii prowadzi nas w coraz węższą dolinę. Podczas wędrówki dobiegnie nas szum spadających strug wody. Zanim ujrzymy prawie 100-metrowy wodospad Materuni poczujemy na własnej skórze przyjemnie chłodzącą mgiełkę. Krajobraz tego miejsca nigdy nie pozwoli się zapomnieć. Zażywamy kąpieli i relaksujemy się pod wspaniałym wodospadem jednocześnie obserwując zwierzęta i przede wszystkim ptaki. W drodze powrotnej wizyta w wiosce plemienia Chaga, przejdziemy przez proces prażenia i degustacji kawy czy piwa bananowego u naszego lokalnego przyjaciela, poznamy zwyczaje plemienne. Późnym popołudniem powrót do hotelu w Moshi.

Dzień 10: Moshi -> Arusza -> Wylot do Polski

Przejazd na lotnisko zajmie nam godzinę. Odprawa i wylot do kraju. W zależności od połączeń lotniczych możemy być jeszcze tego samego dnia późnym wieczorem w Polsce.

Dzień 11: Lądowanie w kraju

Dodatkowy dzień safari w Tarangire NP (+350$)

Dzień 10: Safari Tarangire NP

Tego dnia po śniadaniu opuszczamy hotel w Moshi i jedziemy na wschód do parku narodowego Tarangire – jednego z najlepszych parków narodowych w Tanzanii, położonego na obszarze stepu Masajów.  Na bramie Parku zjemy lunch w obliczu dzikiej przyrody – trzeba uważać na małe małpki, które lubią podkradać jedzenie!  Po lunchu rozpoczynamy niezapomnianie safari. Park ten znany z ogromnej różnorodności gatunków dzikich zwierząt dzięki czemu będziemy mieli okazję zobaczyć zwierzęta należące do tak zwanej Wielkiej Piątki, prawdziwe symbole afrykańskiej fauny – słonie, bawoły, nosorożce, lwy i lamparty. W okresie lutego nie zabraknie też Polskich bocianów, które zimują w Afryce i na wiosnę wracają do Polski. Widzieliście kiedyś bociana w Polsce siedzącego na drzewie? Tutaj to normalne 🙂 . Oprócz zwierząt w Tarangire zachwycają również ogromne baobaby zwane też Drzewami Życia. Drzewa te doskonale znoszą trudne warunki regionu. Są również długowieczne, najstarsze z nich mają ponad 1000 lat! Po zakończonym safari na nocleg udajemy się do wioski Mto wa Mbu, zwanej też „rzeką moskitów”. Czeka na nas przytulna lodge z basenem!

Dzień 11:  Wylot do Polski

Transfer na lotnisko i wylot do Polski

Zakwaterowanie w hotelach i lodżach – wszystkie z basenem.
    Podczas zdobywania Kilimandżaro nocujemy w odpowiednio:
    ➡️ Droga MACHAME – namioty 2os zapewnione i rozstawione przez agencję
    ➡️ Droga MARANGU – schroniska górskie

koszt: 2180 $ + przelot koszt: od 3500 do 5000zł

✅ lokalne przejazdy według programu
    ✅ fachową pomoc przy zakupie biletów lotniczych – doradztwo/ pośrednictwo w zakupie
    ✅ zniżki do sklepów górskich i nie tylko
    ✅ pomoc i wsparcie w przygotowaniu do wyprawy
    ✅ możliwość zostawienia bezpłatnego depozytu w hotelu w Moshi (nie musisz zabierać zbędnych rzeczy na trekking)
    ✅ uczestnictwo i wsparcie lidera 4challenge z wieloletnim doświadczeniem w prowadzeniu wypraw na Kilimandżaro
    ✅ 3 noclegi w hotelu w Moshi (z basenem) z pełnym wyżywieniem
    ✅ odpowiednie ubezpieczenie NNW i KL uwzględniające trekking na Kilimandżaro
    ✅ wycieczkę pod Materuni Waterfalls oraz wizytę w wiosce plemienia Chaga
    ✅ organizację i logistykę trekkingu na Kilimandżaro
    ✅ na czas trekkingu:

• opłaty za wstęp i przebywanie na terenie Parku Narodowego Kilimanjaro
    • wynajęcie licencjonowanej agencji, przewodników tragarzy, kucharzy
    • pełne wyżywienie (3 posiłki dwudaniowe z napojami i wodą dostępne w obozach- również w wersji dla wegetarian, wegan i uczestników z różnymi restrykcjami żywieniowymi)
    • woda na czas wędrówki (nalewana do prywatnych pojemników na wodę)
    • zapewnienie sprzętu: namiotów (na drodze Marangu schroniska) z materacami, messy (namiot bazowy – jadalnia), krzeseł, stołów, przyborów kuchennych itp.
    • prywatna i przeznaczona tylko dla grupy przenośna toaleta*
    • przenośny namiot prysznicowy dla grupy*

* Jako jedyna agencja w Polsce i jedna z nielicznych lokalnych w celu zwiększenia komfortu naszych uczestników podczas zdobywania Kilimandżaro zapewniamy przenośną toaletę oraz namiot prysznicowy.

❌ przelot na Kilimanjaro International Airport i z powrotem
    ❌ opłat wizowych (50$ Tanzania, 20$ Kenia)
    ❌ napiwków (zwyczaj obowiązkowy)
    ❌ dodatkowych atrakcji nie wymienionych w programie